Hurtigruten, Lofoten och speed-cruising

Idag var det "go big or go home" som gällde. Vädret var sisådär och vi kunde välja på en mindre topptur eller på att gå hela vägen upp till Gjeitgalgartind. Självklart så gick gubbarna all-in. Vi hade alltså 1000 höjdmeter framför oss. Jag kände efter i kroppen på morgonen, men kunde inte hitta några giltiga skäl att ställa in, så det var bara att börja knata.

image74
Fisken i Lofoten var fångad, rensad och upphängd. Nu ska den bara torka medan vi blev
blöta både från insidan och utsidan.

image75
Torkel visade vägen med gott mod på sedvanligt norskt sätt.

image76
Det gick snabbare än väntat och ta sig till toppen och åket tillbaka blev en riktig höjdare.
Chris visar hur man åker puder i USA.

image77
Hela gänget halvvägs ner till fjorden. Jag har tappat räkningen på hur många fjordar vi har
skidat ner till på denna turen.

image78
Torkel passar på att ta en bild på Ewald i insteget till denna ränna som Bagarn hittade på
vägen ner. National Geographics fotagraf Håkan ligger steget efter D.A.M.P som vanligt och
missar denna guldvinkel.
Väl nere vid fjorden så var det dags för After-Ski. Vi gillar ju vatten och full gas så valet var
egentligen givet.

image79
Kall Arctic Beer och RIB kändes helt naturligt. Bara att lasta i skidorna och kasta loss för lite
äkta speed-cruising.

image80
Rustan har koll på läget medan vi glider in i Trollfjorden. En av de smalaste passagerna i
Lofotens skärgård.

image81
Väl tillbaka på Svinöya och lyxsviterna så hade Frederic tappat det helt. Efter en bastu och
ett par kalla hoppade han rakt ut i det svinkalla Atlanterhavet. Imponerande.

Nu är det dags för ännu en legendarisk fiskmiddag innan vi bordar Hurtigruten ikväll. Denna
gången är det M/S Midnatsol som gäller. Den nyaste båten i flottan ska ta oss till Narvik
där det ska bli nya spektakel imorgon. Det pratas om rena rama vikingaspelen.

KEEP CRUISING

Johan, Torkel och Bagarn
D.A.M.P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0