Fullsatt på Gugglan!

Innan sommaren är över hade jag tänkt hajka över till Rifugio Guglielmina
i Col d´Olen mellan Gressoney och Alagna, på den Piemontesiska sidan
av Monterosas liftsystem. Planen var att njuta en lunch hos de alpina legenderna
hyttdirektör Alberto och vinkällaransvarig Francesco, men döm om min
förvåning när jag möttes av fullsatt (och knäpptyst) uteservering till toner
av klassiska mästerverk.



Vi vet att Rifugio Guglielmina är populär på vintern, ni som varit där känner
till dess charm. Även ett besök sommartid är väl investerad tid. Just denna
dag i augusti så var det många som tagit kabinen upp eller till fots anlänt
för att lyssna på konsert på 2880 möh. Av lunchen blev det inget för min del
denna gång...



Pappa Franco hade i alla fall tid att hänga med mig över en kaffe och han
såg ut att stormtrivas i minglet på terrassen.



En tur över skidsystemet från dal till dal är häftigt även på sommaren, tar lite
mer tid, men det är väl det som är poängen. Hann konstatera att bygget av nya
toppkabinen till Punta Indren ser ut att gå framåt och bör öppna till vintern.
Fuskade upp mot Bettaforca med lite liftåkande, och det gjorde ju inte ont
att kasta ett dahu-öga mot Salzadalen och den massiva Lysglaciären.....



Lunchen? Jorå, de gör goa mackor hos Elisabetta på Salaticaféet också!

These boots were made for walking!

/Signor daHultberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0