Stryn utan skidor

Efter några fantastiska veckor i det Fagra Stryn så måste jag bara få dela
med mig av utbudet av aktiviteter som vi har sysselsatt oss med. För de
flesta är Stryn synonymt med Europas bästa sommarskidåkning. Det
påståendet är förvisso sant, men det finns så oändligt mycket mer att göra.
Det gäller bara att använda sin fantasi. Efter att ha haft mina fem bästa
vänner från Engelberg på besök så fick jag tänka till lite extra eftersom dom
var trötta på snö efter den bästa Alpvintern i mannaminne. Skidåkning var
absolut inte att tänka på.



Då det finns minst lika mycket vatten som snö i Stryn så är en liten RIB-tur
i Nordfjorden aldrig fel.



Om man är lite mer än normalintresserad av flygplan kan en utflykt med Rukas
till närmsta flygplats rekommenderas. Jag har inte helt förstått tjusningen med
"plane spotting" men Rukas var nästan gråtfärdig av lycka.



Lite hederlig havsörns-safari är aldrig fel. Denna rackaren mätte nästan tre
meter mellan ögo..., förlåt vingspetsarna.



En lite manligare aktivitet är att åka till Lissjebygda med en motorsåg och
en traktor för lite hederligt skogsarbete. Fälla träd är mer action än man kan
tänka sig.



Jag vet inte vad lerduveskytte heter på schweizertyska, men som tur är så
behöver man inte prata med gevären.



Eftersom man kan åka skidor mitt i sommaren så funkar även ett klassiskt
parti hockeyspel utmärkt.



En underskattad idrott som inte får glömmas bort är blindfotboll. Garanterat
mest underhållande för åskådarna. Två blinda spelare och en seende coach
per lag och du skrattar mer än någonsin. 



Nu var ju vi bara grabbar på tur denna gången, men skulle det finnas kvinnligt
sällskap så funkar det säkert att slå ihjäl några timmar bland äppelträden
på Flo. Romantiskt så det förslår.  



Denna aktiviteten är lite mer explosiv och inget vi egentligen rekommenderar 
på egen hand. Men om ni tjatar ordentligt och kommer under rätt tid på 
säsongen så har vi mobilnumret till Otto Boom.



Nu behöver man inte fylla dagarna med en massa aktiviteter. Det går minst 
lika bra att bara bjuda in ett gäng vänner till grillfest och stirra in i en brinnande
lägereld med en kall Ringnes i handen. 
Ska dock tillägga att vi avslutade schweizarnas Norgevistelse med lite mer
action, eld och bomber i Oslo. AC/DC bjöd upp till legendarisk konsert inför
44 000 lyriska fans på Valle Hovin. 



KEEP SUMMER CRUISIN´

Johan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0