Find Dahu

Fick ett mail från vår underbare gäst Ewald Popp. Efter att ha varit med
på både Freeride-resor och Hurtigruten-kryssningar så har han nu förstått
vad livet handlar om. Nämligen att alltid hålla ögonen öppna och spana
efter vår fyrbenta maskot. Om ni har egna iakttagelser att delge så är det
bara att maila in dem.

Läs och njut:

Hej Johan,
Som en trogen Alpine Legends supporter är jag naturligtvis också intresserad
att hitta det legendariska Dahu och hamnade häromdagen i Doha. Det
kan förklaras med att jag som invandrare alltid haft svårt med stavningen
och trodde att jag kan leta efter Dahu i Doha …
Väl framme i Doha trodde jag först att här finns inga Dahu eftersom staden
lämnar ingen plats för skygga djur och landet är så platt att det inte finns
behov för djur som har olika långa ben.

Visserligen såg jag för oss mycket ovanliga husdjur men de kunde inte
vara Dahus eftersom Dahu är inget tamdjur.



Snart insåg jag att det inte finns några Dahu i Doha och började därför
leta utanför stan. Då äntligen, bland böljande sanddynor med branta
sluttningar, hittade jag ett djur som jag trodde passade in på kategorin
Dahu.

Som du kan se tar jag seden dit jag kommer. Efter närmare betraktelse
och diskussion med infödingar var besvikelsen stor. Det som jag trodde
kunde vara ett Dahu utanför Doha visade sig vara en simpel kamel eller
egentligen dromedar.
Nu ska jag gå en rättstavningskurs och sedan kan jag fortsätta att leta
efter det legendariska djuret.

Keep searching hälsar

Ewald


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0