Till Åre via Gotska Sandön

Första dagen på semestern mönstrade jag på Juliett tillsammans med
kapten Anders, Ola & Karolina. Vi brukar ju säga att vi gillar när det
lutar och det kan det göra på sjön med. Jag kan även få samma mäktiga
känsla av naturkraft vid havet som bland bergen.

Vi fick en sagolik första kväll nära Mörtö Bunsö...







Sen fortsatte vi till Huvudskär som ligger i ytterskärgården. En vacker
liten ö med en fyr och fina klippor.



Sen var det öppet hav ut till Gotska Sandön.



Eftersom ön endast betår av sand så finns inga naturliga tillägsplatser.
Vi la oss därför på svaj ett stycke ut och rodde in i lillbåten. Karolina
dukade upp sillmiddag på stranden som vi fick ha helt för oss själva.



Sen tog vi en kvällspromenad till fyren som för övrigt varit med i både
kriminalromaner och filmer.





Ännu en otoligt vacker kväll med en rosa solnedgång....



Vi kastade loss efter ett par timmar med sol, bad & bokläsning. Nästa
stopp som oxå blev mitt sista var norra Fårö där vi åt middag i Lauters
hamn. Därifrån är det inte långt till kultklubben Kuten som också fick ett
besök innan jag fick skjuts med en kompis till färjeteminalen i Visby. 
Den som tittar noga på Kuten kan hitta en Dahu på väggen, trot bestämt
det måste vara DaHultberg som varit här förut.

Kl 03.30 gick båten och jag var hemma 1 timme innan jag, Uffe & Tompa
tutade på raka vägen till Åre!

Här delade vi stuga med några kompisar. Cykling är ju en materialsport
och det är mycket som kan gå sönder och slitas ut. Tompa & Uffe leker
cykelmeckare.



Åre var en totalkontrast till det vackra varma vädret vi haft i södra Sverige.
+12 och mulet. Men cykla kan man göra ändå. Vi som inte hade egna
down hill cyklar hyrde på Åre Bikes.

Tyvärr fick jag inte med mig kameran upp på skutan när vi cyklade,
men från lunchen på Hyddan hade vi bra koll på killarna som vågade
sig på dessa "små" hopp. 



Vi cyklade i två dagar och hade som vanligt kul i de byggda banorna.
Jag blev kär i min hyrcykel, men det var för tidigt på säsongen för att 
killarna på Åre Bikes skulle sälja den. Att köpa begagnat är annars ett
bra sätt att slippa bli ruinerad.

Även Åreskutan gjorde sig fint i solnedgången.



Många solnedgångar blev det...

Tack o hej!
/Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0