Bröllopsyra

Sommaren börjar gå mot sitt slut och jag är tillbaka på kontoret i

Stockholm igen. Sista veckan blev en orgie i bröllopsfester.

Efter att ha lämnat det underbara Stryn så bar det av till Mölle i Skåne.
VDn skulle gifta sig med sin Clara. Efter närmare ett år av förberedelser
så var det egentligen bara vädret som kunde ställa till det, men efter regn
på förmiddagen så sprack det självklart upp lagom till vigseln i kyrkan.



Alpine Legends ställde upp med ett starkt lag. Förutom Lian, Henrik Nilsson
och Henrik daHultberg på bilden så var även Peffe och Skogis med och firade.



Inte ett öga var torrt. Det blir inte mycket vackrare än så här eller hur?



Eftersom båda Clara och Erik är gamla brantåkare så kändes det självklart
med lite skidutrustning till drinken.

Sedan var det dags för middag och dans med magisk utsikt och en välregisserad
solnedgång. Med tanke på Eriks matintresse så var det ingen som blev 
direkt överraskad över att maten var utsökt.



Efter några dagars vila hemma hos föräldrarna i Skåne så var det dags för
nästa bröllopsfest nere i Alperna. Två av mina schweiziska vänner, Roy och
Sandi bestämde sig för att bjuda in till fest bland bergen. Jag värmde upp 
med en cykeltur vid den vackra sjön Zugersee.



Fick sällskap av den alpina hunden Jil som passade på att ta ett svalkande
dopp.



Sedan bar det av upp till Engelberg för att få lite närkontakt med mina favorit-
berg. Hahnen är nästan lika vackert som på vintern.



Sedan vet jag inte riktigt vad som hände. Efter en kväll med glada vänner så
lyckades jag gå med på en simtävling mot Dani på Okay-shopen. Jag är en
talanglös simmare, men Dani hade precis varit i USA och opererat om sitt
knä. Eftersom han hoppade på kryckor så tänkte jag att det finns kanske en 
chans till vinst. Det var inte mycket till simning och vi fick ta en paus halvvägs
under det 70 meter långa racet.



Tro det eller ej, jag lyckades faktiskt kamma hem segern med en armlängds
marginal. Min första och största seger i karriären.



Jag hann även med en grillkväll med några av mina bästa Alpvänner innan 
det var dags att flyga tillbaka hem till verkligheten. Vill man uppleva en legendarisk
skiddag i Engelberg så är det stor sannolikhet att det blir många skratt om 
Roy, Chris, Högi och Dani är närvarande.

Sommaren börjar närma sig sitt slut och vi flyttar nu fokus mot vinter. Hör av er
till oss om ni har några önskemål om legendariska skidresor till vintern. Eller
kom förbi på en kaffe på Västmannagatan i Stockholm. Kontoret är öppet.



KEEP SWIMMING

Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0