Vandring i Stryn

Efter två dagar med "normalt" Strynväder så skiner solen på oss igen. Det
är verkligen en otrolig sommar med fler soldagar än vad någon kan minnas.
Jag vet inte om det beror på växthuseffekten eller El Niño. Vad det än är så
gillar jag det. För att njuta av vädret idag så tog jag och Lian oss en tur in i
den vackra Erdalen för att få känna på lite lutande terräng.



Egentligen så är det vackert nog där vi parkerade bilen, men vi bestämde
oss för att ge oss ut på lite hederlig norsk fjällvandring.



Målet med turen var att ta oss till Erdalssätra, men vi kände oss i fin form och
bestämde oss för att fortsätta lite längre.



På vägen stötte vi på ett gäng Dahu-kossor. Det vanliga är att de har kortare
ben på antingen höger eller vänster sida, men här hittade vi den mycket
sällsynta arten med kortare framben.



Vi passade även på att reka lite framtida skidåk. Lite sent på säsongen nu,
men vi vet att detta är åkbart. Den tyske legenden Frank Hesse har kommit
ner här på snowboard.



Lian visar vägen med starka ben och vi tar oss långt in den öppna dalen.



På vägen tillbaka kunde jag inte hålla mig från att knäppa ytterligare en bild
på det vackra Oppstrynsvattnet. Den gröna färgen gör att till och med jag får
lust att hoppa i. På andra sidan sjön ser ni Flo. Där dukas det upp till 60års
fest senare ikväll. Med tanke på all galenskap jag har sett tidigare på Flo så
kan det nog bli en legendarisk tillställning. Vet ni förresten hur många ifrån
Flo-släkten som var med på planen och spöade Brasilien i fotbolls-VM 1998? 



KEEP HIKING

Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0