Sauze d´Oulx - Team Dahu

Inte långt från de Dahutäta skogarna i syditalienska Alperna och de
gamla OS-pisterna i San Sicario, på gränsen till Sauze d´Oulx ligger
den vackra toppstationen på Monte Fraiteve, käckt namn med tanke
på den lilla "dungen" av tv-master och antenner bakom det gamla
kabinhuset. Hit kom jag tillbaks för en god cappuccino hos den mycket
trevlige caféägaren Fabio som alltid möter med ett leende, efter ett års
bortavaro. Men det kändes som han väntat på att jag skulle dyka upp,
jag hann knappt avsluta kaffet innan han började snacka om vår logga och
att han behövde fler klistermärken, särskilt till teamet i fjällräddningen,
som huserar bakom cafét. "Du vet de är helt galna i er logga, kom ska du
få se vad de gjort" sa han och drog ut mig till deras lilla kontor....



Döm om min förvåning och glädje när denna fina skylt möter oss innanför
dörren. "Förra året blev de som tokiga i er logga och alla vill ha fler klister-
märken och såna däringa tygmärken om du har!!" En av gubbarna har
kopierat er logga för att få till en ploj-skylt och de hade den uppsatt här
ute halva förra vintern!!!" Upprätthovshovstankarna föll till marken när
jag insåg hur stort vi lyckats med att synas snyggt och göra intryck!
"Varning för passerande Dahuer" säger texten. Skön humor på hög höjd!



Den gamla snygga, om än fåraktiga, illustrationen från den franska boken
om Dahun, hade också kommit till användning på deras dörr.



Min kompis och Dahu-broder Enrico visar stolt upp sin nya brodering!
Dan efter svängde jag givetvis förbi med en bunt dekaler och tygmärken,
Team Dahu jublade och bjöd på kaffe, ibland blir det här jobbet ännu bättre
än det var möjligt dan innan. Grabbarna uppmanade mig att gå in på deras
egen facebook-sida; Tuca poc ma tuca bin. Vad det betyder kan man ju
räkna ut om man är lite svängd i dahu-dialekt, men låt oss säga; Nice touch!

 Over & Out!

 /Henriko på Dahu-spaning


Kommentarer
Postat av: Coaching

Ser riktigt härligt ut!

2010-07-14 @ 09:28:48
URL: http://www.coachingen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0